SST-10

kembali | lanjut >>

Laman: 1 2 3

Telah Terbit on 10 Mei 2012 at 00:01  Comments (48)  

The URI to TrackBack this entry is: https://pelangisingosari.wordpress.com/sst-10/trackback/

RSS feed for comments on this post.

48 KomentarTinggalkan komentar

  1. Nuwun
    Wilujeng enjang

    Mugi pinaringa karahayon ing dinten punika. Mugi linupútna ing reridhu. Mugi tinebihna ing sambekala. Aamin.

    Nuwun, kulanuwun. Panjenenganipun para pepundhen, para sepuh, para pinisepuh ingkang hanggung mastuti dhumateng pepoyaning kautaman, ingkang pantes pinundhi-pundhi saha kinabekten. Punapa dene para sanak kadang sutresna padepokan pelangisingosari, gs, adbm. ingkang dahat sinu darsana.

    Salam taklim kula dumateng para sanak kadang ingkang luhur ing pambudi, ingkang tansah marsudi kukuh lan tansah ngemong ing kabecikan.

    Nuwun kepareng sowan,

    Sebagai kelanjutan dan amanat Ki Begawan Bayuaji, maka untuk wedaran Dongeng Arkeologi & Antropologi Mataram, akan saya coba teruskan, mudah-mudahan dongeng-dongeng berikutnya tidak terlalu jauh menyimpang dari yang didongengkan oleh Çri Begawan Bayuaji.

    Semoga berkenan.

    DONGENG ARKEOLOGI & ANTROPOLOGI MATARAM

    DANANG SUTAWIJAYA
    — de Regering van Panembahan Senapati Ingalaga —

    TIGA TAHUN PERTAMA PANEMBAHAN SENAPATI (Bagian ke-I)

    Dongeng terakhir Mataram adalah menceritakan perjumpaan Panembahan Senapati dengan Penguasa Laut Kidul Sang Dyah Kanjeng Ratu Kidul.

    Berikut terusan dongengnya:

    1. Pengangkatan Senapati

    Setelah diberitakan tentang kemakmuran Mataram, Babad Tanah Jawi memberikan gambaran yang sangat singkat sekali, menyusul berita tentang sakitnya Ki Ageng Mataram. Beliau meminta kepada Ki Juru Martani agar momong keturunannya, dan kepada anak-anak Ki Ageng Mataram agar mematuhi perintah pemomongnya itu. Putranya Ngabehi Loring Pasar Danang Sutawijaya, akan menjadi penggantinya.

    Ki Ageng kemudian wafat, dan jenazahnya dimakamkan di sebelah barat masjid, Tercatat dalam sejarah tahun wafatnya Ki Ageng Pemanahan, yang disebut juga Ki Ageng Mataram adalah pada tahun 1535.

    Mengenai wafatnya Ki Gede Mataram. Babad Tanah Jawi memberikan gambaran yang sangat singkat:

    Kala samanten nagari Matawis sampun gemah rahardja, mirah sandhang sarta pangan. Anunten Ki Ageng Matawis gerah sanget, amemeling dhateng Ki Djuru Martani, ki ipe, sarehning kula bakal tinekakake ing djangdji, môngsa bodhoa enggon dika momong marang anak-anak kula kabeh, dene kang kula lilani anggenteni ing kula, Si Ngabei Loring Pasar, Ki Ageng ngandika dhateng kang para putra, anak-anakku kabeh, kowe padha mituruta marang pamanmu Ki Djuru Martani, Ki Ageng tumunten seda, lajon sampun binersihan kasarekaken sakilening masdjid, sinengkalan 1535.

    Sehari setelah wafatnya Ki Gede Mataram, pada hari Senin, Ki Juru Martrani bersama seluruh keluarga pergi ke Pajang menghadap Sultan Hadiwijaya. Mereka mengambil tempat di bawah pohon beringin kurung di alun-alun.

    Dalam pada itu setelah Kanjeng Sultan Hadiwijaya segera memangil mereka, maka Ki Juru Matrani menyampaikan berita tentang meningalnya junjungannya, dan bertanya siapakah dari kelima putranya yang akan menggantikan Ki Ageng Pemanahan.

    Atas berkenan Kanjeng Sultan Hadiwijaya, beliau mengangkat “putra”nya Raden Danang Sutawijaya Mas Ngabehi Loring Pasar, dan memberikan gelar Senapati Ing Ngalaga Sayidin Panatagama, dengan ketentuan bahwa pada tahun pertama, Senapati tidak perlu datang ke istana Kasultanan Pajang, agar dapat memanfaatkan tenaga, pikiran dan waktunya untuk Alas Mentaok, yang sudah mulai berubah menjadi pedusunan kecil, kelak adalah Kasultanan Mataram yang tempat kedudukan sultan berlokasi awal di Banguntapan sekarang, kemudian dipindah ke Kotagede.

    Setelah itu Kyai Juru Martani dan kemenakannya mencium kaki Kanjeng Sulatn Pajang dan minta izin untuk pulang. Semenjak itu jumlah penduduk Matarm bertambah banyak dan Senapati menikmati kehidupan tanpa kesulitan.

    Serat Kandha tidak sekedar mengabarkan bahwa Mataram adalah sebuah negari dengan kepala negaranya adalah Senapati Ing Alaga, namun Ki Juru Martani mendapatkan gelar baru yaitu Adipati Mandaraka.

    Mengenai pengangkatan tersebut Sultan Pajang memberikan sebuah piagam, juga kepada ayahnya, dan Tumengung Mayang bersama seorang pejbat tinggi lainnya akan melantik Mas Ngabehi Senapati.

    Segala sesuatu berlangsung biasa saja dan teratur, Senapati diangkat oleh Kanjeng Sultan Pajang dalam suasana damai sebagaimana lazimnya. Para sentana dalem Mataram dengan takzim hadir di alun-alun Pajang pada hari persidangan agung, mereka menempatkan diri mereka di bawah ringin kurung.

    Kyai Djuru sarta Senapati aturipun sandika, sarta sami ngudjung ing kangdjeng sultan. Tumunten njuwun pamitipun dhateng ing Mataram. Ing Mataram sangsaja wewah-wewah tijangipun, sarta sakalangkung redjanipun. Senapati Ngalaga sampun amukti, ladjeng parentah anjithak banon dhateng tijang ing Mataram, badhe sumedja kadamel kitha.

    2. Senapati tidak mau sowan ke Pajang

    Meskipun Kanjeng Sultan Pajang telah memberikan kelonggaran kepada Senapati, bahwa selama tahun pertama sebagai petinggi Mataram, Senapati tidak perlu menghadap ke Pajang, namun kebaikan hati Kanjeng Sultan Pajang telah disalahgunakan. Pada tahun kedua Senapati tidak mau sowan ke Pajang, bahkan ia menyuruh kawula Mataram mendirikan benteng tembok bata mengelilingi kota Mataram.

    Sang paman Adpati Mandaraka telah memperingatkan Senapati agar ridak bersikap demikian, namun ditanggapinya hal itu sambil lalu.

    Babad Tanah Jawi mengabarkan:

    …..kangdjeng sultan alon andangu dhateng para abdi kang sami sowan. Botjah ingsun kabeh, apa sira padha ngrungu wartane putraningsun Senapati, dene wis keliwat sataun ora nana sowan marang Padjang, apa awit sumurup wirajate Sunan Giri enggone ora gelem seba marang ingsun. Ing samengko wirajate Sunan Giri meh anetepi, jen upamia kembang misih kudhup, ing saiki mangsane mekar, Sultan Padjang sampun katjarijos jen ratu digdaja sekti linuwih sugih bala, boten wangwang jen sumedja angrisak ing Matawis, nanging kados wonten kang mambengi ing karsanipun. Para Bupati sami matur, kawula inggih amireng pawartos. Putra dalem Senapati Ngalaga badhe mirong, sampun aken njithak banon badhe adamel kitha. Sultan Padjang nunten ngandika dhateng Ngabei Wuragil lan Ngabei Wilamarta, [Wilamar…]

    […ta,] sira wong loro menjanga ing Mataram, waspadakna pratingkahe Senapati. Ki Wuragil lan Wilamarta aturipun sandika, ladjeng mangkat sami numpak kapal.

    Sri Sultan Pajang mendengar hal itu, lalu menyuruh dua orang kepercayaannya, yakni sahabat-sahabatnya dari masa kecil. Mas Ngabehi Wuragil dan Mas Ngabehi Wilamarta, untuk mencari sisik melik hal-hal apa yang dilakukan oleh Senapati sehingga ia tidak mau sowan ke Pajang.

    Lampahipun sampun dumugi ing Matawis. Senapati boten pinanggih ing dalemipun, ameng-ameng dhateng ing Lipura sarta numpak kapal. Utusan kekalih andjudjul. Dumuginipun ing Lipura sampun aningali dhateng Senapati pinudju tetegar, Ki Wuragil witjanten dhateng Ki Wilamarta, dawek sami mudhun, ladjeng sami andhawahaken timbalane kangdjeng sultan. Ki Wilamarta sumaur, jen dika mudhuna saking kapal rumijin, dados boten angluhuraken kang angutus. Sabab utusan wau kalane andhawahaken pangandika, inggih prasasat kang angutus. Môngka kang den dhawahi taksih numpak kapal, dados dika angesoraken Pandjenengane kangdjeng sultan, dika kena den arani utusan nistha, kalih dene pandugi kula Senapati puniku sampun sumerep, jen dika lan kula diutus ing kangdjeng sultan, dhasar andjarag boten purun mudhun.

    Senapati tidak merasa wajib menerima kedua utusan Sultan Pajang di rumahnya. Utusan Pajang tersebut ia terima selagi Senapati berpesiar di Lipura, sebuah wilayah yang terletak di bagian selatan kota. Senapati bahkan enggan turun dari kudanya ketika menerima kedua utusan itu, meskipun kedua utusan Pajang itu berkenan turun dari kuda yang dikendarainya.

    Jelas sikap Senapati yang demikian itu menunjukkan kesombongannya. Apalagi kedua utusan ketika menyampaikan perintah Sultan Pajang, dilakukannya dengan trapsila dan penuh dengan sopan-santun.

    Babad Tanah Jawi mengabarkan isi perintah Kanjeng Sultan Pajang, sebagai berikut:

    Ki Wuragil enggal sumaur dhateng Senapati, inggih tijang kekalih puniki sami dipun utus ing kangdjeng sultan. Sampejan kadhawahan mantuni enggen sampejan asring suka-suka sarta mangan nginum, lan atjukura rambut sarta nunten sebaa dhateng Padjang

    Pertama, Senapati tidak boleh terlalu sering mengadakan pesta-pesta; kedua, rambut Senapati yang sudah panjang hendaklah dicukur, dan ketiga, Senapati agar segera sowan ke Pajang.

    Mendengar perintah tersebut, Senapati memberikan jawaban dengan nada tinggi, dan sora,

    Senapati sumaur taksih manggung wonten sanginggiling kapal. Dika matura ing kangdjeng sultan. Kula andikakake mareni mangan nginum, kula taksih dojan. Kula kapurih tjukur rambut, wong rambut thukul pijambak kadospundi anggen kula ngulapi, kula kadhawahan sowan inggih purun. Jen sultan sampun mantuni anggenipun ngalap dho garwa sarta amantuni anggenipun asring mundhut bodjo tuwin anake wadon para abdinipun, amung makaten kemawon wangsulan kula. Utusan kekalih ladjeng pamit mantuk.

    Dikatakannya bahwa pesta-pesta makan minum tidak akan ditinggalkan, dan tentang rambut yang panjang tidak akan dicukur sebab hal itu akan tumbuh lagi, dan ia baru akan sowan ke Pajang apabila Kanjeng Sultan tidak lagi menikahi dua wanita kakak beradik, dan tidak lagi merebut istri dan anak perempuan hamba-hambanya.

    Para utusan itu menganggap jawaban Senapati begitu ‘gila’, sehingga diputuskan oleh mereka berdua untuk tidak menyampaikan jawaban Senapati kepada Baginda Sultan Pajang.

    Mereka berdua lalu mengarang cerita bahwa Senapati akan melaksanakan segala perintah Sri Sultan Pajang, dan menasehati utusan berdua agar segera kembali ke Pajang. “Putra Sri Baginda tidak lama lagi akan menyusul” Sultan Pajang yang baik hati itu tidak berkomentar.

    Keberatan pertama Sri Sultan Pajang, baik dalam Babad Tanah Jawi maupun Serat Kandha (satu-satunya keberatan Kanjeng Sultan Pajang) ialah penyelenggaraan perjamuan terhadap para tamu.

    Perjamuan ini sebagai bentuk perjamuan politis, dengan jalan memberikan hiburan dan kegembiraan, serta iming-iming, yang digunakan oleh Senapati untuk menggalang masa pendukungnya. Kalau pakai terminologi perpolitikan sekarang, disebut money politic.

    Keberatan kedua Kanjeng Sultan, ialah tingkah laku Senapati yang buruk sebagai petinggi negeri, yang disebut sultan tidak menunjukkan sikap seorang muslim. Ia harus memperbaiki cara hidup keagamaannya yang dengan jelas ditandai dengan mencukur rambutnya.

    Keberatan ketiga, menyangkut alasan utama bagi kedatangan para utusan Pajang: ketidak-hadiran Senapati dalam upacara sembah setiap tahun, pasti merupakan kesalahan fatal.

    Utusan kêkalih ladjêng pamit mantuk. Sampun dumugi ing Padjang, nanging sami adamêl dora sêmbada, aturipun ing kangdjêng sultan. Kula kautus animbali putra dalêm Senapati, aturipun inggih sandika, nanging kula dipun kèn mantuk rumijn, putra dalêm badhe tumuntên nusul. Kangdjêng sultan inggih ladjêng kèndêl, [kè…]

    […ndêl,] botên karsa andangu kathah-kathah.

    Agak berbeda dengan Serat Kandha. Disebutkan bahwa nama kedua utusan Kanjeng Sultan Pajang adalah Ki Wilamerta dan Tumengung Mertanegera. Serta Kandha tidak mnyebutkan adanya pembangunan tembok benteng, juga tidak disebutkan sikap Senapati yang sombong.

    Perintah Sri Sultan Pajang hanya berupa peringatan mengenai cara hidup Senapati. Hendaknya Senapati tidak sering berfoya-foya dan menjamu kepada banyak tamu.

    Jawaban Senapati, bahwa ia akan memenuhi perintah Kanjeng Sultan Pajang jika tahta tidak terisi dan putra sultan dianggap tidak patut mengisinya, dan hanya Senapatilah yang berhak dan boleh naik tahta. Sedangkan tentang jawaban Senapati yang sangat angkuh dan sombong seperti diberitakan Babad Tanah Jawi, berkaitan dengan sikap Sultan Pajang yang thuk-mis — suka kepada perempuan —

    Anehnya, pada kesempatan ini tidak dinyatakan adanya keberatan Sultan Pajang terhadap pembuatan benteng tembok batu bata. Serat Kandhapun tidak menyinggung hal itu. Mungkin saja hal pembangunan benteng itu memang tidak pernah terjadi.

    Terdapat perbedaan penyebutan pangkat kedua utusan, jika dalam Babad Tanah Jawi disebutkan pangkat kedua utusan adalah Ngabehi, sedangkan dalam Serat Kandha adalah Tumenggung.

    Ada satu hal yang nampak jelas disampaikan dalam Serat Kandha, bahwa Serat Kandha mengungkapkan ambisi yang sangat tinggi dari Senapati untuk menjadi raja, menguasai Tanah Jawa.

    ana toetoege
    Nuwun

    Punakawan

    • Lha rak opo to kalah dhisik karo ki Puna II , matur nuwun dongengipun ki Puna II .

      Kemis malem Jum’at , bar ngisis maem berkat ,
      matur nuwun mas Risang

      Sugeng siang wargo Padhepokan sedoyo .

      • Sunyi sepi sendiri ………………..

        Ra ono konco rowange

        Sonten sugeng .

        • Matur nuwun Ki Puna II,

          Sugeng dalu Ki HaryoM.

          • Sami-sami ki Gembleh .

    • Matur nuwun Ki Punakawan, kulo tenggo dongeng tutugipun.

  2. Sajake ki Gembleh badhe nanggap tari topeng njih ….????

  3. Doro muluk ……

  4. Nuwun, kulanuwun

    Katur ki Arga, matur nuwun, nderek tepang Ki.
    Di gandhok ini, Punakawan nggajuli panjenenganipun Çri Begawan Bayuaji, idep-idep ngangsu kawruh, saha sesrawungan sanak kadang, meskipun “penghuni”nya cuman sedikit.

    Alhamdulillah, ‘penghuni’ yang sering tuwi gandhok tiada lain: Ki Gembleh yang sudah kondang kaonang-onang, misuwur di segala jagad; kemudian Ki Haryo Mangkubumi yang sering kekidungan yang syarat dengan makna bebrayan kehidupan, dan Ki P. Satpam (lho kok nggak pernah piket ya, atau …… sibuk?

    Sanak kadang yang lain?… belum banyak tau…

    Sumangga

    • Sugeng sonten ………

    • Masih ada lagi warga padhepokan yang aktif Ki Puna II,
      kadang sinarawedi saya belum kesebut, Ki Bancak, Ki Budi Prasojo, Ki Menggung Kartojudo, Ki Menggung Yudha Pramana.
      Kedua Tumenggung ini memang jan mBelinge babar blas.
      Menapa malih Ki Menggung YP, wah jan…..senengane niru2 Kiai Gringsing, kadang2 muncul dengan julukan Ki GundUl, kadang ajejuluk Cantrik Yudha, itu lho yang suka main2 BOLD dan ITALIC.
      Kalau Ki Menggung KartoJ tentu setiap hari ngungak gandhok, menawi nembe karenan lan lejar ing penggalih, temtu paring komen wonten ing gandhok.

      • Sejatosipun ingkang tuwi gandhok Pelangisingosari meniko kathah lho Ki. Wonten ingkang saking Mountain View, Norwegia, Jerman, Abu Dhabi, Soul, Taiwan tuwin negari sanesipun. Meniko dereng ingkang saking Indonesia. Namung kemawon mboten kerso paring komen.

    • Nderek tepang ugi Ki Punakawan. Bingah manah kulo dene panjenengan kerso nggentosi/nyambung dongengipun Ki Bayuaji ingkang sauntawis wekdal macet amargi Ki Bayu nembe tindakan tebih. Kangge kulo dongeng panjenengan sami saenipun kaliyan dongengipun Ki Bayu. Monggo dipun lajengaken. Panyuwun kulo, mbenjing sinaosa Ki Bayu sampun rawuh lan ndongeng malih, panjenengan tetep kersoa rawuh lan ndongeng wonten ing gandok mriki. Matur nuwun, sugeng dalu.

    • he he he …
      menjelang akhir semester banyak tugas yang harus dikerjakan Ki Puna, jadi kadang sehari tidak sempat ngungat gandok.
      kadang harus berada di daerah yang sulit untuk mendapat sinyal untuk modem yang satpam miliki, sehingga tidak ada kendaraan untuk menuju ke padepokan
      tetapi setiap ada kesempatan, kesempatan pertama ngungak gandok membaca komen dan bongkar-bongkar, barangkali ada komen yang nyantol.
      mekaten Ki Puna

  5. Nuwun
    mbergegeg, ugeg-ugeg, hmel-hmel, sak dulita, langgeng…….

    Ki Bancak,
    Ki Budi Prasojo, (sepertinya sudah pernah berkomunikasi)
    Ki Menggung (Tumenggung) Kartojudo,
    Ki Menggung (Tumenggung) Yudha Pramana alias Cantrik Yudha, atawa Ki GundUl
    (kalau dalam struktur pemerintahan Maharani Tribuwanatunggadewi,Tumenggung adalah pangkat tertinggi dalam jajaran kemiliteran Majapahit setelah Sang Mahamantri Mukya, yang berarti Panglima Tentara Nasional Kerajaan Majapahit). Hebbatttt.

    Juga kepada Sanak Kadang lainnya, yang di Mountain View, Norwegia, Jerman, Abu Dhabi, Soul, Taiwan, dan di seluruh muka bumi ini. nDerek tepang Ki. (juga untuk para Ni atau Nyi — ada juga khan? –)

    Sunguh menggembirakan dapat berkenalan dengan sanak kadang di padepokan ini, semoga kehadiran Punakawan sebagai ‘Pejabat Ad Interim” Çri Begawan Bayuaji di gandhok ini tidak membuat kisruh, dan ngregedi padepokan.

    Juga kepada Ki P. Satpam,
    Selamat melanglang jagad.

    Nuwun

    Punakawan

    • Sugeng siang

      • SUGENG ENJANG.

        • Weh…, saking tindak pundi ki gembleh?
          ndalu-ndalu kok pun sambang padepokan

          • mantun,
            mubang mubeng
            tolah toleh
            mutar muter
            ingak inguk
            mrika mriki
            madosiKi Menggung,

            lha kok ya tetep ora
            kepethuk babar blas.

          • HiKss, ki Gembleh ana-ana wae….nyuwun “dua Libu” ki PUNA,….kalo seLIBU cantrik takut kulang.

  6. Mampir gandhok disik sak durunge nonton Nakmas Hamilton mBalap, disambung arep nonton Nakmas anak2e Rangga Mancini sing lagi kebelet nggondol piala.

  7. Lole-lole kenthos waluh gembol monyor-monyor samarate emprit

    gantil buntute omah joglo howeloh-howeloh ….

    Geng ndalu ……

    • hole-hole…..cantlik masuk gandok wayah sole2.

      suGENG dalu kadang Padepokan sadaya-nya
      pake “BOLD” lebih mantep kayak-nya

      pake “ITALIC” lebih miling gaya jalan-nya

      • Luwih enak BORD
        menapa ITARIC
        Ki Menggung….????

        • Pak Satpam……
          tulung….
          tulung……
          saestu mBoten sengaja.

          • ha-ha-haaaa…..ASIK-ASIK-ASIK

            ki Gembleh lali nutup, ASiiiiiiikkkk

  8. Maldonado pancen hebat….!!!!
    Pak Satpam, jago njenengan munggah podium maneh, sinaosa nomer telu ning rak tetep munggah podium to…?
    Jago kula mBlebes bes babar blas.

    • Ssst, mangga ki Gembleh cepet2 singidan….bengi iki
      haro ana sing bisa nutupi-bukaan njenengan.

      mas Risang lagi ngawal si cucu kakek Karto ning SOLO
      pak SENO hora ana wektu,

      ASIK…..asik, ASIK…..miling sitik hola opo2 sing penting
      dolanan selunculan jalan teluuuuuuussssssssss.

      • mumpung pak Satpam’e dereng rawuh,
        kula tak nunut ngguyu nggih Ki Menggung,

        hua….ha….ha….ha…..

  9. lho….????

  10. wis…., jan mbeling tenan
    hayo…, nek pada miring gini terus piye?
    hadu….

    • Entihik-entihik , patenono sitemunggul .

      ojo dhi ojo dhi , dulur tuwo malati .

      Bener-bener …. laler enak seger ?????

      Sugeng siang .

      Nuwun .

      • Matur nuwun Ki Haryo, dados kemutan rikolo taksih alit rumiyin. Saestu kulo kesupen sakplengan menawi wonten dolanan kados makaten.

  11. Matur nuwun pak Satpam,
    sugeng dalu.

    • Sugeng siang ……..

      • Sugeng sonten………

        • sugeng dalu malih,
          Ki HaryaM,
          Ki Menggung KartoJ.

          • Ngaget-ngageti wae ki Gemleh iki , weruh-weruh mak bedunduk nganti jithok mengkorog ….

            Sugeng ndalu sedayanipun

          • Sugeng enjing………

          • Sugeng enjing………

          • Sugeng siyang………

  12. Entihik-entihik , patenono sitemunggul .
    ojo dhi ojo dhi , dulur tuwo malati .
    Bener-bener ………. laler enak seger ?????

    Demikian tembang dolanan lare yang dikidungkan oleh Ki Haryo Mangkubumi.

    Adakah makna yang terkandung di dalamnya?

    Tunggu dongengnya di gandhok SST = 11. 🙂

    [Punakawan mung wara-wara, ehh… mbokmenawi ingkang kawogan ing padepokan dangan ing penggalih kersa mbukak lawang seketeng gandhok SST 11]…………………….

    Wilujeng siyang

  13. Poro sanak kadang kang winasis wicaksono , limpad samukawis
    dhahat sinudarsono ing kapribadhen kautaman .

    Sugeng siang

    Matur sembah nuwun ki Puna kulo namung kepingin nguri-uri tetinggalan poro leluhur ingkang sampun mirid ing kasidan jati .

    Pamrih kulo namung setunggal , menawi kito meniko gadhah warisan ingkang sanget-sanget ing adiluhung , sampun ngantos sedoyo kalawau kasendhekaken wonten poncotaning jaman .

    Milo sak saged-sagedipun lan sak enget-engetipun kulo nyobi angemutaken , yen kito meniko yektosipun taksih anggadhahi jati dhiri .

    Kulo piyambak mboten sepinten mangertosi jlentrehipun tetembangan lan unen-unen meniko , milo kasumanggaaken dhumateng ki Puna kados pundi babar lan jlentrehipun .

    Matur nembah nuwun sanget ki Puna , kirang langkung semanten atur kawulo .

    Ulam sepat cacahe limo menawi lepat batihe nyuwun gunging pangaksomo .

    Nuwun .

    • …nek ulam……….peyek ?! 😀

      • sego pecel …

      • Wader pari…..

        • sesonderan…….

  14. Sesuk dino Kemis malem Jum’at .


Tinggalkan Balasan ke P. Satpam Batalkan balasan